אלופים על הקרח

קבוצת ההוקי קרח של גילאי 14 במועדון צעירי מטולה זכתה באליפות המדינה בחודש שעבר, אחרי שניצחה בסדרת הגמר את ראשון לציון. המאמן מייק מז’איקה, שעשה עליה ארצה לפני 7 שנים, משתף אותנו בתהליכים שהובילו להצלחה הגדולה.

אין דבר יותר כייפי בספורט מלזכות באליפות, עם ניצחון בסדרת גמר מול הקבוצה היחידה שהצליחה לנצח את הקבוצה שלך במהלך עונה. זה בדיוק התסריט של העונה הקסומה של קבוצת ה-U14של צעירי מטולה, שזכתה באליפות המדינה בהוקי קרח. הקבוצה שמודרכת ע”י מייק מז’איקה ואיתי בן טוב התמודדה בסדרת הגמר מול קבוצת ראשון לציון – הקבוצה היחידה שהנחילה לה הפסד במשחקי הליגה. במשחק הראשון זכתה מטולה בניצחון ביתי 0:5, שנתן לה מקדמה גדולה למשחק הגמר, שנערך בהיכל הקרח בחולון, משחק שבו זכתה הקבוצה ממטולה לעידוד של קהל גדול של שחקני ומאמני המחלקה – שעשו את הדרך הארוכה מהצפון, כדי לתמוך בקבוצתם. קל זה לא היה, אך מטולה עמדה במשימה, המשחק הסתיים בתוצאת שוויון 6:6 ובסיום חגגה הקבוצה זכייה באליפות המדינה, שמזכה אותה בתואר “קבוצת החודש” שלנו.

יש אליפות. קבוצת ה-U14 חוגגת אליפות יחד עם המאמנים, איתי בן טוב (מימין), מייק מז’איקה והמנהל המקצועי בוריס מינדל (משמאל)

את העונה האחרונה מסכם מייק מז’איקה עם סיפוק מאוד גדול: “שמנו לעצמנו רף גבוה ואני שמח שעמדנו בו. למעט הפסד אחד ניצחנו בכל המשחקים וגילינו יכולת טובה. הצלחנו להישאר מפוקסים ולא נתנו לניצחונות וליתרון שלנו על יריבות לגרום לנו לשאננות. לסדרת הגמר הגענו עם רצון מאוד גדול להשלים את המשימה. התוצאה במשחק הראשון אמנם הייתה חד צדדית, אבל המשחק היה צמוד ברוב הזמן ובשלבי הסיום היינו מאוד תכליתיים וזה נתן לנו ניצחון גדול, אבל ידענו שאסור לנו להיכנס לאופוריה ושנצטרך להיות במיטבנו גם במשחק הגמר, שבו ראשון לציון הגיעה נחושה לכפר על מה שהיה במשחק הראשון, אבל אני שמח שהיינו על המשמר ולא נתנו להם לברוח לנו ולפתוח את המשחק מחדש ובסיום חגגנו זכייה באליפות, שבהחלט מגיעה לנו”.

עבדו קשה ובאו על שכרם. שחקני קבוצת ה-U14 של צעירי מטולה

מייק מז’איקה מסכם בימים אלה 7 שנים לא רצופות בישראל. מז’איקה, יליד קנדה ובן העיר טורונטו, שיחק ואימן בקנדה – שנחשבת למעצמת הוקי קרח. בשנת 2012 הגיע ארצה לראשונה למחנה שנערך במרכז קנדה במטולה. מז’איקה התאהב בישראל והחליט עם חזרתו לקנדה לבצע עליה ארצה. עם חזרתו לישראל נוצר סיפור אהבה בינו לבין מי שהייתה אז מזכירת המועדון, מיטל נובדומינסקי, שהבשיל לזוגיות, לנישואין והם מגדלים יחדיו את בנם הצעיר.

מייקל מז’איקה אוהב את החיים בישראל ובפרט בצפון: “הגעתי לכאן ממדינה של הוקי ומעיר גדולה וסואנת כמו טורנטו ובהתחלה היה לי קצת קשה להתרגל לאורח החיים כאן בצפון, לשקט ולקצב ששונה מהקצב בעיר גדולה. עם הזמן חל אצלי שינוי גדול והפכתי לטיפוס שהרבה יותר מחובר לחיים בצפון, ברמה כזו, שכשאנחנו נוסעים לבקר את משפחתה של רעייתי בעכו, אני מרגיש שם רעש והמולה בהשוואה לחיים בגליל העליון. אני מאוד נהנה לעבוד במועדון שלנו לצד אנשים מאוד איכותיים ולתת מהידע והניסיון שלי לילדים ונערים שבאים עם רצון גדול ללמוד ולהתקדם בתחום”.

לסיום, מייק מז’איקה מביע משאלת לב בנוגע לעתידה של קבוצתו ובנוגע לעתיד שלו: “אני מקווה שגם בעונות הבאות הקבוצה תמשיך להיות מחוברת ורעבה להצלחה ושנמשיך להיות קבוצה מובילה בהוקי הישראלי. כמובן שמטרה נעלה היא שמהקבוצה שלנו ומהמועדון כולו יגיעו כמה שיותר שחקנים לסגל הנבחרות. אני מקווה להמשיך ליהנות מהעבודה, מהעשייה ומהחיים כאן בצפון”.

שימשיכו ליהנות מהמשחק – זה הכי חשוב. שחקני קבוצת U14 יחד עם המאמנים איתי בן טוב ומייק מז’איקה