באנרגיה גבוהה ובחזרה לחיים

אלון בן לולו מהמושב אלמגור ממשיך את תהליך ההתאוששות שלו מתאונה ימית שעבר לפני 4 שנים, בעקבותיה נותר משותק בארבע גפיים. אימוני הכושר החשמליים בסטודיו EMS PLUS בראש פינה עוזרים לו מאוד. שמחים לארחו בפינת “ספורטאי השבוע”.

איך שהחיים יכולים להשתנות ברגע לכאן או לכאן, ממחיש במיוחד הסיפור הבא של אלון בן לולו, בן 44, מהמושב אלמגור, נשוי + 2, עצמאי בתחום המחשבים. בן לולו, במקור תל אביבי, הגיע לפני 4 שנים לצלילת שנורקלים במרינה בתל אביב. לרוע מזלו של בן לולו, שעד אז היה ספורטאי וכזה שמשתתף בריצות מרתון, הוא נפגע באורח קשה מאוד, עבר שיתוק ברוב חלקי גופו והיה מונשם לאורך תקופה לא מועטה. לאחר מכן עבר שיקום ארוך בבית החולים תל השומר, לאחריו עברה המשפחה להתגורר במושב אלמגור. למרות הפציעה הקשה והמגבלות הגופניות, שכוללות בין היתר שיתוק בארבע הגפיים, בן לולו משתדל לשמור על אנרגיה טובה ולא בוכה על מר גורלו. רקע רחב ומוחשי יותר לסיפור תוכלו לראות בקטע הוידאו הבא, בכתבה ששודרה ביומן החדשות של הערוץ הראשון לפני מספר שנים, בו תוכלו לצפות בתחתית הכתבה.

שומר על חיוך, למרות הכל. אלון בן לולו ורעייתו בהר החרמון

אז איך ממשיכים בחיים אחרי טראומה שכזו? הנה לכם הזווית של אלון בן לולו: “בהחלט לא קל ולא פשוט. היינו משפחה רגילה, עבדתי עצמאי בתחום המחשבים ואשתי עבדה בתאטרון “הבימה”. היינו משפחה שאוהבת ליהנות ואוהבת טבע. אני אהבתי לרוץ ולהשתתף בתחרויות מרתון. לפני 4 שנים עבר תאונה ימית בים ע”י סירה. נפגעתי בעמוד השדרה ונותרתי משותק בארבע גפיים. זה החל משיתוק מלא מהצוואר למטה והייתי מחובר למכונת הנשמה. התחזיות אמרו שאשאר כך לנצח. ברוך השם השתפרתי כמה שאפשר, אני הרבה יותר טוב, עברתי שיקום של שנה בבית חולים תל השומר, שכלל הרבה פיזיותרפיות ואימונים. מיד לאחר שהשתחררתי חיפשתי עוד כל מיני דברים, שיעזרו לי להתקדם בשיקום. החלטנו לעבור לגור בצפון, כדי ליהנות מסביבת מגורים רגועה ומהנה, שכרנו בית מול הכנרת. ילדיי התאקלמו כאן במהרה מבחינת חברתית, אשתי ואני פחות – אבל אנחנו גם לא מחפשים את זה. אני עובד מהבית, כמובן שלא בהיקפים שעבדתי קודם, אני נותן שירותי תמיכה מרחוק. כמובן שנפגעתי מבחינת הכנסות ואני עובד בעיקר בשביל הנפש והנשמה. אני שמח ומודה מאוד על התמיכה שיש לי מהבית, כי בלי זה הכל היה הרבה יותר קשה”.

בחזרה לחיים. אלון בן לולו במהלך אימון בסטודיו EMS PLUS בראש פינה

מאז שסיים את השיקום בבית החולים אלון בן לולו שומר על כושר, באימונים שהוא נוטל בהם חלק ב- EMS PLUS ראש פינה – שמציעים שיטות אימון ייחודיות המבוססות על סיוע של פולסים חשמליים. בן לולו משתף אותנו בתחושותיו: “נחשפתי ל-EMS כשגרתי בת”א, שם התחלתי למעשה. כשעברתי לצפון שמחתי לגלות שיש שלוחה גםן כאן. האימונים מאוד עוזרים ומחזקים אנשים, במיוחד כאלה שבמצבי ובמצב דומה. האימון יכול לחזק למרות מגבלות תנועתיות. השיטה טובה שמתאימה לי ואני בטוח שיכולה להתאים לכולם. אני מתחזק מהאימונים והתנועות שלי משתפרות. פעם בשבוע אני מתאמן למשך 20 דקות, היו תקופות שהתאמנתי פעמיים בשבוע. יש אימון לכוח ואימון לסיבולת. כרגע אני עושה אימון אחד, אבל אני עוד אחזור לשניים. גם בשיקום שעברתי יש כלים דומים עם פולסים של חשמל, אבל לא מקצועיים ברמה הזו. התחושה היא של פחות מאמץ. להתאמן בחדר כושר רגיל אני לא יכול, למעט מכשירים בודדים. השיטה עוזרת לי להפעיל שרירים, שאין לי דרך אחרת להפעיל. אני ממליץ מאוד. בנוסף, בביתי אני עושה אימונים באופני ישיבה ועושה הליכות קצרות”.

גיבור אמיתי. אלון בן לולו במהלך אימון

בין אלון בן לולו לטלי קוצ’ר – הבעלים והמאמנת הראשית של סטודיו EMS PLUS בראש פינה, יש קשר מיוחד שמבוסס על הערכת הדדית עצומה. בן לולו נותן את הזווית שלו לדברים: “הקשר שלי עם טלי מאוד טוב, EMS PLUS אחלה מקום ויש בו אחלה מאמנים ואנשים טובים. טלי בעצמה מאוד מקסימה, היא עוזרת בכל מה שצריך. כל מי שנמצא שם אנשים טובים, שרוצים לעזור ולקדם. מהניסיון שלי זה עובד. זה נשמע מופרך ובדיוני, אבל עד שלא מנסים לא באמת יודעים ומרגישים. הגעתי בהתחלה עם כסא גלגלים וקביים. האימונים האלה עזרו לי להשתחרר מכסא ולעבור לקביים ולצעוד למרחקים קצרים”.

קשר מיוחד שמבוסס על הערכת הדדית עצומה. אלון בן לולו וטלי קוצ’ר

טלי קוצ’ר נותנת את הזווית הרחבה לדברים: “התחלתי לעבוד עם אלון עם שימת דגש על שרירים, שבגלל הפציעה לא מקבלים חשמל, כמו הזרוע האחורי. בגלל שהשריר לא מקבל חשמל הוא מתנוון. התחלתי לעבוד איתו הרבה על האזור הזה, ואז אשתו והוא שמו לב שהשריר צמח. בחודשיים וחצי עשיתי איתו עבודה מאסיבית ליישר את הגב, כדי שלא יהיה מצב מסוכן בעוד כמה שנים – כדי שהעצמות לא יגדלו לכיוון בית החזה והוא יישאר זקוף. עשינו עבודה מאסיבית של עליית מדרגות עם חליפת האימון והפולסים. כשהתחלנו לעבוד היה לו מאוד קשה ללכת מפינת ההמתנה לאזור האימון, נדרש היה לתת לו קביים או לתת לו יד ועם הזמן הוא התחיל ללכת לבד. הייתי צריכה לתמוך בו בתחילת האימונים, תוך חצי שנה התחיל לעשות את הדברים בעמידה עצמאית, טווח התנועה שלו השתפר. הפכנו להיות חברים טובים, אני מבקרת אצלם המון. אני מאוד שמחה על העבודה וההיכרות עימו”.

לסיום, זמן לשאיפות עתידיות. אלון בן לולו משתף אותנו בחלומותיו: “החלום הגדול ביותר הוא לחזור לרוץ. חסר לי מאוד ריצות המרתון. אני חולם על זה בלילות. אני שואף גם לחזק את היכולות שלי בידיים. בעזרת השם יהיה בסדר. אני אומר תודה על כל דבר, כי זו פציעה שלא כולם שורדים”.

להצדיע לשניהם. אלון בן לולו וטלי קוצ’ר במהלך אימון
https://youtu.be/3_OEtmyYf0s

לפרטים נוספים:

אתר הבית: www.emsgalil.com

פייסבוק: EMS Plus ראש פינה

כתובת: רח’ דרך הטחנה 10, ראש פינה

טלפון: 04-8502020