ליגת מייסטר: ראש פינה זכתה באליפות

הישג היסטורי לקבוצת הפועל ראש פינה, שניצחה הערב 62:80 את יסוד המעלה/חולתה, במשחק גמר הליגה האזורית – שנערך לעיני מאות אוהדים באולם “הפיס” בכפר בלום.

הפועל ראש פינה, סגנית אלופת הצפון של ליגה ב’ בעונה האחרונה, היא אלופת הליגה האזורית בחסות חברת “מייסטר” – לשיווק פירות איכותיים. הערב ניצחה ראש פינה 62:80 את יסוד המעלה/חולתה – במשחק שהתנהל באווירה ספורטיבית ומהנה באולם “הפיס” בכפר בלום, שאכלס מאות אוהדי כדורסל משלושת היישובים ואוהדי כדורסל מיישובים אחרים.

ספורטיביות מעל הכל. שחקני שתי הקבוצות בצילום משותף

שתי הקבוצות המובילות העונה בליגת מייסטר נפגשו בשבת האחרונה בכפר בלום למשחק הגמר על כל הקופה – המנצחת זוכה באליפות הליגה האזורית. ראש פינה הגיעה למפגש לאחר שניצחה 10 מתוך 11 המשחקים אשר שיחקה העונה (7 בשלב הבתים, 2 ברבע הגמר ו-1 בחצי הגמר). בשבוע שעבר ניצחה ראש פינה את ברעם בחצי הגמר 56-81. יסוד/חולתה סיימה את שלב הבתים במקום השני עם מאזן 6 ניצחונות ו-2 הפסדים. ברבע הגמר עברה את עמיעד/קדמת צבי לאחר פיצוץ המשחק הראשון וביטול המשחק השני. בחצי הגמר בשבוע שעבר ניצחה את המדורגת שלישית דפנה 67-85.

אלעד חיגר, מנהל הליגה והכרוז במשחק הגמר העלה את שחקני הקבוצות בטקס הצגת שחקנים, בזמן שהאוהדים הרבים התחילו למלא את היציעים ולעודד את קבוצתם. המשחק החל בהססנות וחוסר דיוק של שתי הקבוצות, וכעבור 2.5 דק’ התוצאה עדיין מאופסת. ניצן מדר מראש פינה פרץ את המחסום וצלף שתי שלשות רצופות ובמקביל תו ששון עונה עם שלשה משלו ומיד לאחר מכן סלים שלו ושל לחיאני בצבע מעלים את יסוד/חולתה ליתרון ראשון, אך גם אחרון במשחק. מאותו רגע המשך הרבע התאפיין בכמות עבירות עצומה, והשחקנים הגיעו לקו כמעט בכל התקפה. גוטמכר נכנס היטב למשחק והוסיף לקבוצתו 5 נקודות מהספסל, אך סלים של קלנר, רובין, ממן ומדר מראש פינה שמרו את היתרון אצל המדורגת ראשונה. בסיום הרבע הראשון 16-22 לראש פינאים.

נכנס טוב למשחק. ניצן מדר בדרך לעוד שלשה

הרבע השני המשיך להיות שקול ואף קבוצה לא מצליחה לבצע ריצה משמעותית. שלושת הרכזים הראש פינאיים – קאלו, קלנר וכרסנטי מצאו את עצמם בבעיית עבירות מוקדמת. ניצן מדר המשיך עם היכולת הטובה וצלף 11 נק’ ברבע, ביניהן שלשה ועבירה ושתי מתפרצות שבנו מומנטום אצל הכחולים. תו ששון לא היה מוכן לתת למשחק לברוח מוקדם והמשיך גם הוא לצלוף מכל פינה ומול כל שחקן שניסה לעצור אותו, בדרך ל-16 נק’ עד המחצית. ממן וקלנר עם חדירות טובות לסל מעלים את היתרון הראש פינאי לדו ספרתי, אך ביסוד/חולתה הצליחו לצמצם חזרה עד ל-34-41 במחצית.

הריץ את התקפת ראש פינה. נדב קלנר

במהלך המחצית התקיים טקס הענקת פרסים לזוכים באירוע הגליליאדה אשר התקיים באותו סופ”ש בניהולם של עמותת הספורט גליל עליון. את המחצית השנייה פתחה ראש פינה בטירוף הגנתי ודיוק בצד ההתקפי. היתרון חזר לדו ספרתי עם נק’ של גורדו (8 ברבע), רובין ומדר. אך שוב יסוד/חולתה עם הרבה אופי החלו לקזז ולנגוס בהפרש. אלון טל השתלט על המשחק ועם 8 נק’ ברבע יחד עם 4 של אלון חזן מצליחים להוריד לנקודה הפרש בלבד. פסק זמן הכרחי של ראש פינה מאפשר לשחקנים להתאפס על עצמם וסלים של גורדו וכרסנטי מראש פינה מעלים אותה חזרה למרחק סביר 52-59.

רבע אחרון על עונה שלמה… הפרש 7 לראש פינה, עשר דקות אחרונות למשחק הגמר. התקפה של הראש פינאים ושעון ה-24 עומד להסתיים ותמיר גורדו, המצטיין במשחק חצי הגמר, לוקח שלשה קשה על שמירה הדוקה והכדור נעזר בקרש כדי להיכנס והתוצאה חוזרת לדו ספרתי ולמעשה שובר את יסוד/חולתה. מאותו רגע המשחק הפך להיות חד צדדי לחלוטין בדרך ל-20 הפרש של הכחולים. כרסנטי, קלנר, רובין וגורדו חדרו לצבע בכל הזדמנות וחנקו את שחקני יסוד/חולתה מן העבר השני. יסוד/חולתה צמצמה מעט ל-12 הפרש בזכות סלים של אלון טל, גוטמכר ורז, אך זה היה מעט מידי ומאוחר מידי וראש פינה העלתה חזרה ל-18. בסיום ערב מרתק, מאורגן וספורטיבי (של הקבוצות והקהל), ראש פינה מנצחת 62-80 וזוכה לראשונה באליפות הליגה האזורית.

קלעו לראש פינה: ניצן מדר 24, תמיר גורדו 16, נדב קלנר 11, אורן רובין ויוסי ממן 10 כ”א, אופיר כרסנטי 7, סהר שינפלד 2. שותפו: גל קאלו, נמרוד ברגר ואביב מאירי.

קלעו ליסוד/חולתה: תו ששון 17, אלון טל 16, אבישי גוטמכר 9, אברהם ברנזון 6, אלון חזן, עומר לחיאני וגיל דניאל 4 כ”א, עודד רז 2. שותפו: עופר סלמן, ענבר קוממי.

יש אליפות. שחקני ראש פינה שמחים ומאושרים
סגנית האלופה. יסוד/חולתה

לאחר המשחק נערך טקס הסיום של הליגה שכלל חלוקת פרסים וגביעים לנבחרי העונה (חמישייה ומאמן) וגם כבוד לשופטים ולשותפים של הליגה. לבסוף חולקו הגביעים – גביע המקום ה-2 ליסוד/חולתה אותו קיבל קפטן ומנהל הקבוצה אבישי גוטמכר וגביע האליפות לראש פינה אותו קיבל גל קאלו קפטן, מנהל ואפסנאי הקבוצה. את הגביעים העניקה מנהלת עמותת הספורט גליל עליון שרון טל ברנע, בזמן שמנהל הליגה אלעד חיגר הזמין אותם במיקרופון ויוהאן מזרחי מעניק מעטפות עם שוברי מתנה שאתר גליל עולה גייס מלקוחותיו.

גל קאלו – מניף את גביע האליפות של ראש פינה
אבישי גוטמכר מקבל את הגביע של המקום ה-2

את תואר ה-MVP של הגמר קטף ניצן מדר.

חמישיית העונה כללה את – לירן לנגליב (דפנה), ניצן מדר (ראש פינה), תו ששון (יסוד/חולתה), יובל דהן (ברעם) וניצן רותם (עמיר/שמיר).

מאמן העונה – נדב שלומות (ברעם).

*את נבחרי העונה בחרו מנהלי הקבוצות של הליגה.

ניצן מדר מקבל את פרס ה-MVP של הגמר ופרס חמישיית העונה ממנהלת עמותת הספורט שרון טל ברנע והבעלים של אתר גליל עולה יוהאן מזרחי
חמישיית העונה יחד עם הבעלים של אתר גליל עולה יוהאן מזרחי והספונסר של הליגה משה ישראלי מ”מייסטר שיווק פירות”

משה ישראלי, הבעלים של חברת “מייסטר שיווק פירות”, הספונסר הראשי של הליגה הוזמן לקבל פרס הוקרה על תרומתו המכובדת.

יוהאן מזרחי, הבעלים של אתר גליל עולה, קיבל גם הוא פרס הוקרה על תרומת האתר לליגה בסיקור מעמיק וגם בגיוס הפרסים למצטיינים והשותפים.

את הפרסים השנה תרמו העסקים הבאים:
1. כביש 90
2. שיפודי הקריה
3. צ’יז פיצה
4. לבמה

ספונסר הליגה – משה ישראלי מחברת “מייסטר שיווק פירות”
מאמן העונה – נדב שלומות מברעם
מנהלת עמותת הספורט שרון טל ברנע מעניקה פרס הוקרה לבעלים של אתר גליל עולה יוהאן מזרחי על קידום הליגה
צוות מנצח. חברי עמותת הספורט גליל עליון שניצחו על האירוע והליגה כולה. שרון טל ברנע, אלעד חיגר, יונתן ורטיקובסקי ונעם כהן

ראוי לציין את עמותת הספורט גליל עליון אשר מרימה את הליגה הזו כל פעם מחדש ובעיקר בשנים האחרונות לאלעד חיגר המנהל. המשיכו בעבודתכם ובתרומתכם לספורט הגלילי.

בסיום האירוע, יצאו שחקני הקבוצות למסעדות הבית שלהן – יסוד/חולתה לכביש 90 וראש פינה לפיצבלה בראש פינה.