שמים את הלב על השולחן

פינת “קבוצת החודש” שמחה לפרגן לקבוצות מועדון הטניס שולחן של מבואות חרמון – מועדון שהאיץ משמעותית את פעילותו בעונה האחרונה ולצד קבוצות חובבים אפילו הוקמו שתי קבוצות תחרותיות.

קשת ענפי הספורט בגליל העליון מתרחבת עם הזמן. ענף שתפס תאוצה גדולה בשנה האחרונה הוא ענף טניס השולחן. מועדון טניס שולחן מבואות חרמון – שהוקם לפני שלוש שנים פרץ בשנה האחרונה הרבה גבולות. המועדון שהוקם ביוזמתו של רכז הספורט של מועצת מבואות חרמון, צח אשנר, האיץ את פעילתו באופן מרשים. אחרי שנתיים של פעילות חובבים במושב שאר יישוב בשנה האחרונה הפעילות התרחבה גם למרכז קנדה, אולם הספורט בקיבוץ שמיר ורמת כורזים.

במועדון פעילים כ-70 ספורטאים וספורטאיות, מגיל 6 ואפילו מעבר לגיל 70, שמתאמנים במהלך השבוע ומעת לעת מתחרים בטורנירים אזוריים. למועדון שתי קבוצות צעירות המתחרות במחוז צפון בדרג טרם קדטים ובדרג הקדטים. את הקבוצות מאמן שחר גלעד – בעל רקע עשיר של הצלחות כספורטאי ורקע אימון נרחב. עוזר לו במלאכה אלעד מרנבך. לשניים נגיע בהמשך. לנו כמובן יש את כל הסיבות לפרגן למועדון בפינת “קבוצת החודש”.

נהנים ביחד. שחר גלעד (משמאל), אלעד מרנבך (מימין) ונציגים צעירים ומוכשרים, שזכו במדליות בטורניר האחרון ברמת כורזים.

בתחילת החודש האחרון נערך טורניר אזורי ברמת כורזים בו נטלו חלק עשרות משתתפים. הטורניר חולק לארבע קטגוריות כאשר בקטגוריית ילדים עד גיל 13 שהתחילו להתאמן השנה הגיעו 12 שחקנים. בקטגוריית הצעירים שמתאמנים מעל שנה הגיעו שמונה שחקנים וכך גם בקטגוריית הנערים עד גילאי 15. קטגוריית הבוגרים היתה הגדושה ביותר והשתתפו בה 16 שחקנים. הזוכים במקומות הראשונים הפגינו רוח ספורטיבית ויכולת מנטלית יוצאת דופן והוכיחו שהם ראויים להיות האלופים בזכות עבודתם הקשה. בקטגוריית הילדים 13 ב’ זכה תומר פיכטמן, בקטגוריית ילדים ברמת 13 א’ זכה איתמר לב, בקטגוריית הנערים איתמר לב השלים דאבל ראשון בקריירה בכל שניצח בגמר ולקח את המקום הראשון, בגזרת הבוגרים ניצח לאוניד גימפלסון שחקן המפתח של קבוצת הבוגרים של הפועל צפת מהליגה הארצית.

שחר גלעד מסכם בסיפוק גדול את הטורניר: “היה טורניר איכותי עם אנשים בשכבות גיל שונות, שאוהבים טניס שולחן והגיעו מהגליל העליון והגולן ומאזורים נוספים בצפון. היה מאוד משמח לראות עשרות אנשים שהגיעו ממקום של אהבה לספורט ולטניס שולחן בפרט, מתקבצים תחת קורת גג אחת, מכבדים אלה את אלה ומשחקים בהנאה ועם הרבה נחישות. בהזדמנות זו, אנו מביעים את תודתנו לציון גבאי – אב הבית של האולם בכורזים, לאיציק שחקן המועדון המקומי, שסייעו לנו רבות להוציא אל הפועל את הטורניר על הצד הטוב ביותר”.

שחר גלעד ואלעד מרנבך כמו רבים וטובים מאנשי הספורט בגליל העליון, גם הם הגיעו לגליל העליון מסיבות שונות ונטמעו בחיים הספורטיביים. שחר גלעד, בן כפר תבור שבגליל התחתון, עלה לגליל העליון בעקבות האהבה. רעייתו היא בת קיבוץ שניר, לאחר שמיסדו את הקשר עברו לקיבוץ שניר והם מגדלים באהבה גדולה את בתם בת השנתיים.

שחר גלעד מגיע לענף עם רקע מאוד עשיר ומרשים, כפי שהוא מתאר: “אני משחק מכתה ג’ טניס שולחן. הייתי אלוף הארץ ושחקן נבחרת ישראל, זכיתי בגביע המדינה לנוער הייתי שחקן בליגת העל – הכל תחת הפעילות של מועדון טניס שולחן אני משתייך לקבוצת הפועל צפת ליגה שלישית מהליגה הארצית. את דרכי כאן התחלתי פעם בשבוע קבוצת מתחילים בשאר יישוב ואימנתי בגליל תחתון משך שנתיים. בשנה האחרונה כל כולי בגליל העליון. כל יום אני מאמן, בכל שלוחה מתאמנים 2-3 פעמים בשבוע. בעונה הנכוחית נרשמנו לליגות והשחקנים השתתפו בתחרויות, שחקן שלנו, איתמר לב בן ה- 12, זכה במקום ראשון בתחרות השניה שלו בכרמיאל, קורים כאן הרבה דברים טובים ואני מקווה שבקרוב הקורונה תהיה מאחורינו”.

יש עתיד לטניס שולחן הגליל. חברי קבוצת הקדטים


בעונה הזו לשחר גלעד חבר אלעד מרנבך, שהגיע מר”ג על מנת ללמוד לימודי תואר בשירות אנוש ומזרח אסיה, במכללת תל חי. מרנבך, בעבר שחקן בליגות בוגרים בקבוצת הפועל ארנון ר”ג, מתגורר במטולה ושחר גלעד מצביע עליו כעל שחקן חיזוק משמעותי: “חיפשתי דמות לעזרה בהדרכה. אלעד ראה את הפוטנציאל והרים את הכפפה והצטרף גם להדרכה וגם עוזר מאוד בפרסום הפעילות ברשתות החברתיות. לא יכולתי לבקש שותף טוב יותר. יחד עם צח אשנר – שאותו אני מכנה “מגשים המשאלות”, האיש שדוחף קדימה ותמיד נמצא כאן בשבילנו ופועל כדי לקדם את המועדון, יצרנו עבודת צוות נעימה, עובדים טוב ביחד ומעשירים אלה את אלה, יוצרים דברים חדשים, יוצרים דרייב לעבודה משותפת”.

הקטנים שעוד יהיו גדולים. שחקני קבוצת המיני קדטים ב’

לצד הגדילה בכמות הספורטאים הפעילים במועדון מתגאים בקבוצות הקדטים והטרום קדטים, שהשתלבו בהצלחה במחוז צפון. בנוסף, 4 ילדים שהם נבחרו לקחת חלק בפרויקט העשרה של איגוד הטניס בניהולו המקצועי של שמעון רבינוביץ’ – המנהל המקצועי של הענף מטעם איגוד הטניס שולחן ומנהל פנימיית המחוננים. המדובר באיתי אשנר (דפנה), שגיא קמין (דפנה), איתמר לב (בית הלל) ותום ברגמן (שניר).

שחר גלעד שבע רצון מהגדילה של המועדון: “יצרנו כאן מועדון עם אווירה מאוד טובה. עם קבוצות צעירות שנותנות פייט ועם שחקנים צעירים שמתקדמים, כל זאת לצד כ-70 ספורטאים מכתות א’ ועד למעלה מגיל 70, רובם הגיעו דרך פעילויות חשיפה וטורנירים שעשינו. עם הזמן נוצרו גם הרבה חברויות, ספורטאים שהביאו חברים ובני משפחה וכך גדלנו. אפילו הגענו למצב שעשינו טורניר זוגות של אבות וילדים”.

בשנה האחרונה נוטלים על הספורטאים הצעירים של המועדון חלק בפעילות עם ילדים מהכפר טובא א-זנגריה, במסגרת פרויקט “ספורט לחיים” – שמטרתו הוא להנגיש מפגשי ספורט בין אוכלוסיות יהודיות וערביות, במטרה לקדם ערכים של דו קיום.

שחר גלעד מתאר את החיבור המיוחד שנוצר: “הפרויקט הזה חושף ילדים משני המגזרים ונוצרה כימיה מאוד טובה בין הילדים. לפני זמן לא רב, ילדים מהמועדון שלנו אירחו בבתיהם ילדים מטובא – אירוח שכלל משחקים משותפים וארוחה יחדיו. עוד הוכחה כמה הספורט הוא אמצעי מצוין לקירוב בין אנשים”.

איך עוברים ימי הקורונה על המועדון? לא קל, אבל שחר גלעד לא ממהר להיכנע: “ברור שזה לא אידיאלי המצב שנכפה עלינו. את פעילות האימונים הפסקנו, אך ציידנו את הספורטאים במערכי אימון עם תרגילים לסקווטים, דלגיות וריצה. אימוני כושר בבית ויש חבר’ה שגרים קרוב ויש מרחק של 2 מטר. אני מעביר מערכי אימון. חלק לבד. מוצאים פתרונות, המון זום. המון דלגיות, סקווטים וריצה. למי שיש שולחן טניס בבית או בחצר יש את האפשרות להמשיך ולהתאמן אם הוא מוצא פרטנר, מאחר ומרחק שני המטרים נשמר. אנחנו מקווים מאוד שהמצב הזה יחלוף ונוכל לחזור לפעילות. אנחנו רוצים להמשיך לעשות ורוצים להמשיך לגדול ולהגיע לעוד נקודות”.