גל בר זיו, מייסד אתר “גליל עולה”, נפרד מחיים אוחיון

מייסד אתר “גליל עולה” על חיים אוחיון, האיש שעזר לנו לקום ולצמוח כאתר אינטרנט.

אם אתם קוראים את השורות האלה, סביר להניח שזו לא הפעם הראשונה שאתם גולשים אצלנו באתר “גליל עולה” ואתם מכירים אותנו תקופה מסוימת. הקהל הרב שלנו מונה גולשים נאמנים, שהצטרפו בכל מיני תקופות. ישנה גם שכבה נכבדת שמלווה אותנו עוד משנת 2005, כשהאתר עלה לאוויר כאתר האוהדים של קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, לפני עידן הרשתות החברתיות. אחד מהגורמים המרכזיים להקמתו של האתר ולהתפתחותו בשנות הקיום הראשונות שלו הוא איש העסקים חיים אוחיון, שהלך הבוקר לעולמו, לאחר מאבק במחלה. הבוקר העלנו כתבה לזכרו של חיים אוחיון ז”ל עם תגובות נרחבות מצד גורמים רבים המבכים את מותו. כעת, אנו מוצאים לנכון להביא את הזווית שלנו, מהצד של גל בר זיו – מייסד האתר, תל אביבי, שעשה שנים רבות בגליל וחזר לעיר הגדולה לפני 5 וחצי שנים, אך מקפיד לבקר בגליל כמעט מדי חודש וחי את ההוויה הגלילית ביום יום. 

איש רב עשייה, שמותו הכה רבים בתדהמה וכאב. חיים אוחיון ז”ל (צילום: לילך וייס – אתר מנהלת ליגת העל בכדורסל)



“לפני 16 שנים, כשהייתי בן 25, סטודנט עם חלומות גדולים בכדורסל. הייתי מאמן כדורסל בהפועל גליל עליון – ועם קצת תעוזה ניגשתי לחיים, הצגתי את עצמי וביקשתי פגישה. כעבור שבוע נפגשנו בבית קפה. סיפרתי לו כמה אני אוהב את הגליל ובעיקר כמה כדאי לו להעסיק אותי. בסיום הפגישה סיכמנו – אני אהיה אחראי קשרי קהילה של הקבוצה. התרגשתי, הרגשתי שאני בפריצה. בהתחלה לא ממש ספרו אותי והחליטו לפנות ישירות לחיים, שמצידו לאחר כמה שבועות אמר לכולם: “יש לפנות רק לגל. מבחינתי, מה שגל אומר, זה כמו מילה שלי”. גם את התקשורת, ובעלי תפקידים הפנה אלי. נתן לי ביטחון שאני הכל יכול. המשרד שלו היה תמיד פתוח בפני. הייתי משגע אותו בבקשות ותקציבים. לא פעם התלונן שאני כל הזמן מבקש ודורש . אבל היתה לנו כימיה מדהימה. תמך בי כלכלית, וגם תמך כספית באתר שהקמתי  עם ינאי שחם – אתר “גליל  עולה”. הקשר ביננו פתח לי דלתות רבות והפך את התקופה שלי בגליל למרגשת ומוצלחת במיוחד. אז חיים, תודה על כל מה שעשית בשבילי, תרמת לי המון בהתפתחות האישית ובכלל, היתה לי תקופה מאושרת איתך בגליל. נוח על משכבך בשלום”.

יצוין כי גם חיים אוחיון המשיך לתמוך באמצעות פרסום חלק מעסקיו  באתר “גליל עולה” ותרם ביד רחבה שוברי מתנה לספורטאים מצטיינים, גם בשנים לאחר שמקומה של קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון בליגת העל עבר לקבוצה מהגלבוע – ועל כן אנו מודים לו, מוקירים את תרומתו – וכמובן שכמו כולם, מבכים את מותו של אדם שתרם לקהילות רבות בצפון. יהי זכרו ברוך.

כואב ומוקיר. גל בר זיו