תקרית אלימה בשמורת הר מירון

פקחים של רשות הטבע והגנים הותקפו על ידי תושבים מבית ג’אן בשמורת הר מירון. רכבם הוצת, אך הם נחלצו ללא פגע. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

בין פקחי רשות הטבע והגנים לבין תושבים מבית ג’אן יש עימות מתמשך על רקע בנייה לא חוקית, כריתת עצים ועוד. 

פקחים של רשות שמורות הטבע והגנים, שהגיעו בליוו שוטרי מתפ”א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה) לשמורת הר מירון לפעילות של הדבקת צווים על מבנים לא חוקיים שנבנו בשטח השמורה, מצאו את עצמם מוקפים בהמון מתושבי בית ג’אן הסמוכה שלא איפשר לפקחים להתקדם או לשוב על עקבותיהם. 

צמד הפקחים שחשו בסכנה, נתשו את הרכב שנהפך והועלה באש על ידי חלק מהתושבים שאף ידו אבנים.  השוטרים חילצו את הפקחים מהמקום. הפקחים לא נפגעו. כוחות משטרה נוספים שהוזנקו למקום פזרו את ההמון. חקירה נפתחה לאיתור המעורבים ולמיצוי הדין עמם. 

מנכ”ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, אמר בעקבות האירוע: “זה אירוע חמור מאוד מבחינתנו. מה שהיה שם זה ניסיון של לינץ’ בעובדי מדינה, אנשים שבאו לאכוף את החוק שהמדינה קבעה. דבר זה אסור שיעבור בשתיקה. כל מי שחרד לחוק, לסדר, למערכת תכנון סבירה, צריך להתקומם כנגד הדבר הזה. 

“אנחנו מבצעים את האכיפה בכל האזור הזה בשום שכל. אנו יושבים ומדברים עם כל המנהיגים ועם האוכלוסיה. אי אפשר בשום פנים ואופן לא לתת גיבוי לפקחים הללו, אלו שליחים של המדינה, ואני מצפה מכל הגופים, מלמעלה עד למטה, לתמוך בפקחים שמסכנים את חייהם, כדי שהכנסת וחוקיה ייושמו בשטח”.